Według najnowszych badań rynku (HiPets, 2023) 79% ankietowanych przynajmniej raz roku zabiera swoje zwierzę na wizytę profilaktyczną. Dla 56% badanych jednym z podstawowych kryteriów wyboru lecznicy jest jasna informacja o stanie zdrowia zwierzaka i dalszym leczeniu.
Natomiast badania AVMA (American Veterinary Medical Association) z 2021 wyraźnie pokazuje, że klienci przede wszystkim cenią sobie w lecznicach przyjaznego i dobrze tłumaczącego lekarza, dobrą atmosferę w kontakcie z zespołem lecznicy,oraz doceniają wartość wiedzy.
Korzyści technologiczne, które mają największe znaczenie dla klientów
Twoi klienci są zainteresowani tym, w jaki sposób technologia może pomóc w ochronie zdrowia ich zwierząt. Korzyści, które przemówią do klientów, tą:
- Większą dokładność: Kiedy klienci płacą za testy diagnostyczne, oczekują dokładnych wyników. Innowacje oparte na sztucznej inteligencji pozwalają współczesnemu sprzętowi diagnostycznemu zapewniać bardzo dokładne wyniki.
- Szybsze wyniki testów: Najbardziej zaawansowany sprzęt diagnostyczny jest
w stanie dostarczyć wyniki w ciągu kilku minut, zamiast godzin lub dni. - Szybsze podjęcie leczenia: Szybkie wyniki oznaczają, że można szybciej podejmować decyzje, takie jak rozpoczęcie leczenia, a zwierzęta mają większe szanse na wyzdrowienie. Gdy cyfrowe zdjęcie rentgenowskie ujawni ciało obce lub badanie krwi pomoże zdiagnozować chorobę na wczesnym etapie, lekarz może podjąć natychmiastowe leczenie.
Jak informować klientów o korzyściach technologicznych
Wyjaśnij, w jaki sposób technologia może pomóc zwierzętom. W miarę prosty sposób pokaż wyniki, lub opowiedz, jak np. analizator hematologiczny rozpoznaje nieprawidłowe komórki. Wytłumacz zmartwionym właścicielom związek np. między czułym RTG a krótszą sedacją.
Opiekunowie sami odwiedzają lekarzy. Niech zrozumieją, że ich ukochany pies czy kot nie mają gorszej opieki, niż sami mieli podczas ostatniego pobytu w szpitalu. Podświadomie jakość opieki „ludzkiej” stawiamy jako złoty standard. Ludzie często nawet nie zdają sobie sprawy, że do zabiegów wykorzystujesz te same narzędzia co chirurdzy medycyny ludzkiej (endoskop, anestezja wziewna itp). Nowi klienci będą pod wrażeniem tego, jak zaawansowana jest twoja praktyka, a obecni klienci lepiej zrozumieją zasadność wykonania procedury.
Profilaktyka, profilaktyka i jeszcze raz profilaktyka. Innowacyjne testy pozwalają wykrywać choroby wcześniej niż kiedykolwiek przedtem - co oznacza, że zwierzęta żyją dłużej i zdrowiej. Włącz diagnostykę profilaktyczną do planu zdrowia każdego pacjenta, aby podkreślić jej znaczenie. Zostaniesz bohaterem swojego klienta, gdy wcześnie wykryjesz problem zdrowotny, a jego zwierzę będzie żyło długo i zdrowo.
Wytłumacz wyniki klientom. Jesteś autorytetem dla opiekunów, którzy często nie mają odpowiedniej wiedzy medycznej. Wytłumaczenie klientowi co oznacza wynik i za co odpowiadają poszczególne parametry buduje jego zaufanie do ciebie jako lekarza. Jeśli klient posiądzie odpowiednią wiedzę na temat znaczenia wyników – z większą chęcią zgodzi się na proponowane przez ciebie dalsze działania.
Przeczytaj także inne wpisy blogowe, oraz sprawdź wybrane produkty z naszej hurtowni weterynaryjnej Eskulap:
- Testy SNAP weterynaryjne
- Test SNAP Feline proBNP weterynaryjny
- Hurtownia weterynaryjna online
- Diagnostyka weterynaryjna
- Metoda Calgary – Cambridge i Model 5C w komunikacji z klientem w praktyce weterynaryjnej
- Zespół czy ‘zepsuł’? Praktycznie o budowaniu zespołu w klinice weterynaryjnej
- Jestem dla siebie tarczą - budowanie odporności psychicznej lekarza weterynarii